30 Yaşından Sonra Söylenen Cümleler

Posted on

th

Yaşımla, medeni halimle ve annelik kimliğimle barışık bir insanım. 32 yaşının ikinci yarısında, 7 yıldır evli, 4,5 yıldır da anneyim.

Ama bazen durup düşünüyorum, ya da benden oldukça genç insanların fotoğraflarını görüyorum mesela yurtdışına okumaya gidiyorlar, havaalanında veda fotoğrafları. Ulen diyorum sende bir zamanlar gitmiştin, ilk gidişinde bir kuş gibi özgür hissetmiştin kendini seneler geçtikçe yaz sonu gidişleri zor olmaya başlamıştı. Şimdi olsa var ya hiç kalkıp gidip başka bir ülkede kendimi ispatlamaya çalışmam, nasıl yapmışım o zaman 19 yaşında, o İdil kim şimdiki İdil kim?

Böyle bi sürü şey geliyor aklıma, eskiden sabahlara kadar konuşmayı ne çok severdim, gün doğsun öyle uyuyakalalım falan. Şimdi nerdeeee, saat 02.00’de yattım mı kendimi ‘çılgın’ hissediyorum.

Eskiden dans etmeye bayılırdım, hala da çok seviyorum. Ama bu spor ve eğlence dalını icra etmek için yarattığım imkanlar o kadar kısıtlı ki. Emekli olunca gençlik yıllarımdaki arkadaşlarımla dansedebilmeyi umuyorum bir gün.

Falan filan… Bi sürü nostaljik İdil halleri gelliiip geçiyor gözümün önünden bazen, kendimi tanıyamıyorum:) Ama bu doğal bir süreç, olmamış gibi davranamayız. Kabul edelim eskiye göre çok daha çabuk yoruluyoruz, alkole dayanıklılığımız daha zayıf, gece dışarı çıkılıp dağıtılmışsa ertesi sabah toparlamak çok zor (işte o yüzden o gecelerin sayısı çooook az). Neyse. Dediğim gibi yaşlanınca güneyde yaşayacağız, narenciye bahçelerinde yalın ayak dansedeceğiz, çok içmek için delirmeyeceğiz, dayanıklılığımızı galon galon alkolle ispatlama sidik yarışında olmayacak kadar olgun olacağız (umuyorum) ve tadında bırakacağız. Alkolden değil keyiften gebereceğiz ve ertesi sabah ‘paşa gönlümüz saat kaçta isterse o saatte uyanacağız’. Olacak bunlar işallah, çocuklar elbet büyüyecekler…

O zaman şimdi bir fransız internet sitesindeki makaleden aynen çeviriyorum çünkü çok hoşuma gitti, çünkü çok doğru… Hepsini çevirmedim, bizim kültürümüze daha yakın olanları çevirdim:) İşte 30 yaşından sonra daha sık kullandığımız cümleler yaşımızı ele veren 🙂

1/ Müziğin sesini biraz kısabilir misin?

2/Ya salı gecesi çıkamıcam canım ya sonra ertesi gün çok zor oluyor.. (aynen)

3/ Kamp yerine otele ne dersiniz arkadaşlar? (Ben kamp seviyorum arada)

4/Kira öder gibi kredi öderim, satın almak daha avantajlı, sonunda senin oluyor.

5/ Ya şurda biraz daha fazla saçım vardı di mi benim? (erkekler düşünsün, kel kadın görmedim:) )

6/ Ya liseden hangi yılda mezun olmuştum ben? 2001 di mi? Yoksa 2002 miydi?

7/Evet evet bir önceki işimde 4 yıllık deneyimim var

8/Keyfini çıkar daha 20 yaşındasın!!!

9/Saat 00.00 oldu mu yav? Off…

10/ Ya boşver pahalı ama bir kez geliyoruz şu dünyaya!!

11/ Derin 3330 gr. 52 cm. bebek ve anne gayet iyiler. #mutlubaba

12/Nokia 3310 en azından sağlamdı ve yılan oyunu vardı!!

13/ Cumartesi bi İKEA’ya gideceğim sonra birşeyler içmeye uğrarım

14/ Boynuma birşeyler alayım değil mi? Hava serinlemiş biraz?

15/ Yeni aldığımız çamaşır makinasından çok memnunuz!!

16/ Geçenlerde bir beyaz saç tanesi gördüm kafamda! Kahretsin!!

17/ Ya ama biraz tehlikeli değil mi bu?

18/ Biz geç kalmayalım canım ya malum ufaklığın da banyo saati yaklaşıyor!!!

19/ Ya aptal herif bana ‘teyze’ dedi!! (bu bana ilk İstiklal Caddesinde oldu, ilk seferde şok oldum kendi kendime artık alıştım ama)

Hangi cümleyi daha çok kullanıyorsunuz? Ya da eklemek istediğiniz başka bir 30’luk birey cümlesi?

Kendimizle dalga geçmeyi fazla ciddiye almamayı öğrenmemiz şart yoksa nemrut yaşlılara dönüşebiliriz:)

Makalenin orjinali için : http://www.topito.com/top-phrase-dit-30-ans-ne-lutte-pas-tu-y-passeras-aussi


2 thoughts on “30 Yaşından Sonra Söylenen Cümleler

  1. Yalnız değilsin 😀
    Artık en çılgın partiler evde yapılıyor. Çok kalabalık olursak kafamız şişiyor.
    Hadi biraz serseri takılalım dersek, ekiptekilerin üniversite yıllarında bira içip, küçük grupları dinledikleri Kadıköy barlarına gidiyoruz. Bizim için Kadıköy’ün en büyük lüksü mekanın önünden taksiye binip 10 dk sonra evde olabilmek. Yoksa artık dolmuşlarda uyuya kalmak, trafikte direksiyon başında durmak çoktaaan geçti…
    Ev partilerinde de vodkanın yerini viski almaya başlamış yeni yeni fark ediyorum. Ertesi gün baş ağrıtmıyor muhabbetlerinden şu kadar yıllıkları seviyorum muhabbetlerine geçmişiz…
    Yalnız çok şükür henüz ikea vb yerlere gitmiyoruz. Ev kurarken bile kaçtık oralardan. Yapı marketlere gitmek yerine esnafı tercih ediyoruz ya da hiç gitmiyoruz. İşler öyle bekliyor. Beklesin daha iyi! Gezme ve dinlenme vaktimi hiç harcayamam oralarda.

    Bir de geçen gün 2004 yılında basılmış bir kitap geçti elime.
    “aa yeniymiş dedim” 😀
    Neresi yeni 10 yıl olmuş! 10!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *